Monday, March 14, 2022

Erfarenhet är den bästa läraruppsatsen

Erfarenhet är den bästa läraruppsatsen



Erfarenhet lär dig hur man ser på problem som situationer som kan hanteras oavsett hur illa de är. Nödvändiga cookies är absolut nödvändiga för att webbplatsen ska fungera korrekt. Hallå där! Du erfarenhet är den bästa läraruppsatsen skaffa erfarenhet genom att prova något nytt om och om igen. Dessa cookies säkerställer grundläggande funktioner och säkerhetsfunktioner på webbplatsen, anonymt. Omfamna nyfikenhet. Man vinner på goda erfarenheter och styr bort från skadliga.





Nya Inlägg



Böcker anses vara källan till all kunskap, men allt man lär sig genom en bok är endast av teoretisk karaktär i form av idéer och begrepp. Det är viktigt att använda dem i en verklig miljö och uppleva kunskapen som man lär sig från böcker. Att lära är inget annat än att förstå världen omkring oss. Böcker är utan tvekan en stor källa till kunskap eftersom det ger oss en uppfattning om ett visst ämne i detalj. Men allt man kan lära sig av det är begränsat till nivån av att veta hur ett visst fenomen uppstår, eller hur ett visst koncept fungerar. Kunskapen som erhålls genom böcker enbart kan inte hjälpa någon, eftersom det man lär sig genom böckerna bör användas för att skörda fördelarna.


Till exempel kan en person som vill lära sig köra gå igenom olika manualer och guider som lär folk att köra, men all denna kunskap är användbar bara när du faktiskt kör bilen på vägarna. Det skulle vara ett rent slöseri med tid om man bara läser böckerna och inte använder dem i praktiska syften. Att lära sig genom erfarenhet skiljer sig alltid mycket från att lära sig genom böcker. Låt oss betrakta samma exempel på en person som vill lära sig att köra: även om han går igenom alla böcker som finns om körning, kan det ändå inte kvalificera honom som en expert förare.


Detta beror på det faktum att böcker om bilkörning bara kan lära folk trafikregler och ge lösningar på hur man hanterar vissa situationer. Situationerna för en förare kan vara helt annorlunda än vad han hade lärt sig från en bok. Ibland upptäcker vi att den verkliga miljön är helt annorlunda än den som vi uppfattar genom att läsa böcker. Detta är själva anledningen till att alla teoretiska klasser, även i utbildningsinstitutioner, följs av praktiska sessioner. Att lära sig genom erfarenhet kan också vara mer effektivt än att lära sig genom böcker eftersom man inte föreställer sig allt på egen hand, utan ges en chans att uppleva verkligheten.


Konsten att köra kan bara avnjutas när vi sitter bakom hjulen och inte när vi läser den i böcker. Dessutom är vilken bok som helst faktiskt en erfarenhet är den bästa läraruppsatsen av tidigare erfarenheter, dvs. den är baserad på erfarenheter från människor som försökt utveckla en ny idé. Böckerna är deras erfarenheter och berättar vad de redan har provat, erfarenhet är den bästa läraruppsatsen. Så utifrån deras erfarenheter kan vi korrigera oss själva och därmed spara värdefull tid och resurser. Det hjälper oss att koncentrera oss på deras misslyckanden och att rätta till dem, men de ensamma kan inte lära oss allt vi behöver veta, erfarenhet är den bästa läraruppsatsen. Kunskapen erfarenhet är den bästa läraruppsatsen enbart genom böcker kan inte hjälpa oss att möta alla de krav som vi skulle möta i verkliga situationer; vi måste öva på egen hand.


Men det är överlåtet till alla av oss att uppleva det från första hand och lära sig nya saker för att förbättra deras liv. Beskrivande essä om färger i naturen. Beskrivande essä om bevarande av vilda djur. Hoppa till verktygsfältet Om WordPress. org Dokumentation Support Feedback.





essäer om skönhet



Att lära är inget annat än att förstå världen omkring oss. Böcker är utan tvekan en stor källa till kunskap eftersom det ger oss en uppfattning om ett visst ämne i detalj. Men allt man kan lära sig av det är begränsat till nivån av att veta hur ett visst fenomen uppstår, eller hur ett visst koncept fungerar. Kunskapen som erhålls genom böcker enbart kan inte hjälpa någon, eftersom det man lär sig genom böckerna bör användas för att skörda fördelarna. Till exempel kan en person som vill lära sig köra gå igenom olika manualer och guider som lär folk att köra, men all denna kunskap är användbar bara när du faktiskt kör bilen på vägarna.


Det skulle vara ett rent slöseri med tid om man bara läser böckerna och inte använder dem i praktiska syften. Att lära sig genom erfarenhet skiljer sig alltid mycket från att lära sig genom böcker. Låt oss betrakta samma exempel på en person som vill lära sig att köra: även om han går igenom alla böcker som finns om körning, kan det ändå inte kvalificera honom som en expert förare. Detta beror på det faktum att böcker om bilkörning bara kan lära folk trafikregler och ge lösningar på hur man hanterar vissa situationer. Situationerna för en förare kan vara helt annorlunda än vad han hade lärt sig från en bok.


Ibland upptäcker vi att den verkliga miljön är helt annorlunda än den som vi uppfattar genom att läsa böcker. Detta är själva anledningen till att alla teoretiska klasser, även i utbildningsinstitutioner, följs av praktiska sessioner. Att lära sig genom erfarenhet kan också vara mer effektivt än att lära sig genom böcker eftersom man inte föreställer sig allt på egen hand, utan ges en chans att uppleva verkligheten. Jag tror att mina olika akademiska och volontärerfarenheter såväl som min övergripande personlighet gör mig till en kvalificerad kandidat för en karriär inom utbildning. Jag vet att läraryrket passar mig perfekt. Mina akademiska erfarenheter, volontärerfarenheter såväl som min erfarenhet inom arbetskraften har främjat en enorm personlig drivkraft och har hjälpt mig att bli en självständig, självförsörjande och hårt arbetande individ.


Jag har arbetat deltid, med full kursbelastning under varje termin, och har hållit ett B-snitt. Mina erfarenheter har lärt mig en hel del disciplin och tidshantering, vilket är väsentligt i läraryrket. Att balansera många aktiviteter med mitt skolliv, familj och sociala liv har gett mig mycket erfarenhet av prioritering och har gjort mig mycket effektiv. Jag är mycket oroad över mitt samhälle och känner att jag som lärare kommer att kunna ge något tillbaka. Under mitt tredje år som Human Development-student vid California State East Bay hade jag möjlighet att genomgå en hel termin av fälterfarenhet som en del av ett pilotprojekt.


Jag ansvarade för att planera och genomföra stimulerande lektioner för en klass med olika behov. Slutligen, på grund av denna exceptionellt fördelaktiga erfarenhet, har jag lärt mig många strategier och metoder som hjälper mig att växa som lärare och i gengäld gynna mina elever. Jag har förmågan att anpassa min undervisningsmetod för att passa elevens behov. Problemlösning är en annan färdighet som är avgörande för att vara en bra lärare. Jag har genom erfarenhet lärt mig att det alltid finns mer än ett sätt att lösa ett problem. Om jag inte kan lösa ett problem med mina egna resurser kommer jag att prata med andra personer på området för att få nya idéer och konsultera aktuell forskning. Jag tror att jag besitter insikt och beslutsamhet som jag kan erbjuda mina elever.


Jag skulle vara en tillgång för skolan och i slutändan en tillgång för yrket. Jag tror att jag kommer att kunna hjälpa alla mina elever att nå sin optimala potential. Jag skulle vilja använda min erfarenhet och kompetens för att växa och bli en motiverande lärare genom ditt program. Jag vill vara en entusiastisk, personlig och kreativ lärare för våra framtida barn. Kom ihåg: Detta är bara ett exempel från en studiekamrat. Från 3 timmars leverans. Tyvärr är kopiering inte tillåten på vår webbplats. Vi kommer då och då att skicka dig kontorelaterade e-postmeddelanden. Denna uppsats är inte unik. Tyvärr, vi kunde inte parafrasera den här uppsatsen. Våra professionella skribenter kan skriva om det och ge dig ett unikt papper. Vill att vi skriver en bara för dig?


Vi använder cookies för att göra din webbplatsupplevelse personlig. Denna uppsats har lämnats in av en student. Detta är inte ett exempel på det arbete som skrivits av professionella essäförfattare. Min erfarenhet som lärare och framtidsplaner Ämne: Utbildning Kategori: Utbildningssystem , Pedagogik Ämne: Lärare , Undervisning Page 1 Ord: Publicerad: 3 december Nedladdningar: Ladda ner Skriv ut. Få hjälp med att skriva. Pssst... vi kan skriva en originaluppsats bara för dig. Din tid är viktig. Få hjälp med uppsatsen.

No comments:

Post a Comment