Monday, December 20, 2021

Uppsats om att övervinna motgångar

Uppsats om att övervinna motgångar



Detta beror till stor del på de ätmönster som etablerats i fattigdom; brist på mat under barndomen har en tendens att öka överätandet när mat finns tillgänglig, och ingjuter ett starkt tvång att undvika matosäkerhet i vuxen ålder, vilket leder till ohälsosamma matvanor Olson et al. Även om jag har övervunnit den första hiten av detta... Jag började hata hur jag såg ut, uppsats om att övervinna motgångar kände att ingenting i mitt liv var tillräckligt bra. Var jag inte längre naturens älskade dotter, trädens viskare? Referenser Clay, uppsats om att övervinna motgångar, B.





Missa inte de bästa antagningsresurserna för gymnasiet och högskolorna!



Din uppsats kan vara skillnaden mellan ett antagande och ett avslag - det låter dig sticka ut från resten av sökande med liknande profiler. College uppsatser erbjuder en ovärderlig möjlighet för studenter att blända antagningskommittéer med sin omtänksamhet och förmåga att kommunicera. När allt kommer omkring har du bara några hundra ord för att göra ett gott intryck. Även om varje uppsatsuppmaning kan väcka ångest, är uppsatsämnet Att övervinna utmaningar ofta anledning till särskild oro. Oavsett dina speciella omständigheter finns det steg du kan vidta för att göra uppsatsskrivningsprocessen enklare, uppsats om att övervinna motgångar. Här är våra bästa tips för att framgångsrikt skriva uppsatsen Att övervinna utmaningar. Uppmaningen att övervinna utmaningar dyker upp ofta i både huvudapplikationsuppsatser som Common App och kompletterande uppsatser.


Din huvudsakliga ansökningsuppsats, eller personliga uttalande, går till alla skolor du ansöker till. Kompletterande uppsatser är skolspecifika och är endast uppsats om att övervinna motgångar av den högskola som begär det. Studenter antar ofta att uppsatsen Att övervinna utmaningar kräver att de beskriver tidigare trauman. Tvärtom, målet med denna uppsats är att visa antagningstjänstemän att du har intelligensen och styrkan att hantera alla utmaningar som kommer din väg. När allt kommer omkring fungerar college som en introduktion till vuxenlivet, och skolor vill veta att eleverna som de antar klarar uppgiften.


Att hjälpa uppsats om att övervinna motgångar förstå hur uppsatsen Övervinna utmaningar ser ut, här är ett par exempel på uppmaningar. För närvarande ber den gemensamma ansökan eleverna att svara på följande uppmaning i ord eller mindre:. Omräkning uppsats om att övervinna motgångar tid då du stod inför en utmaning, bakslag eller misslyckande. Hur påverkade det dig och vad lärde du dig av erfarenheten? Se ett riktigt uppsatsexempel för den här vanliga appprompten. För läsåret fick MIT eleverna att skriva till ord om följande:. Hur hanterade du situationen?


Här är några förslag att tänka på när du väljer ett uppsatsämne. Upplevelser som att kämpa för att klara en klass eller att vinna en tuff fotbollsmatch är typiska nog att antagningstjänstemän förmodligen har läst många uppsatser i ämnet. Liknande, uppsats om att övervinna motgångar, studenter kanske inte vill uppsats om att övervinna motgångar om ett hinder som adcoms kan uppfatta som låga insatser, som att hamna i ett snabbt löst slagsmål med din vän. Om du väljer en utmaning uppsats om att övervinna motgångar är lite mer vardagligt, uppsats om att övervinna motgångar, det borde vara ett verktyg för att förklara en större aspekt av ditt liv och din personlighet, uppsats om att övervinna motgångar. Studenter antar ofta felaktigt att de måste ha upplevt livsförödande omständigheter som fattigdom, en missbrukande förälder eller cancer för att skriva en bra uppsats.


Sanningen är att de bästa ämnena låter dig lyfta fram specifika personliga egenskaper och dela mer om vem du är. Uppsatsen borde handla mindre om själva utmaningen och mer om hur du svarade på den. I detta fall, uppsats om att övervinna motgångar, du kanske skriver om en utmaning som satte din anpassningsförmåga på prov, eller formade dig att bli mer anpassningsbar. För att förstå om din uppsats korrekt skildrar din personliga tillväxt, uppsats om att övervinna motgångar, vi rekommenderar att du använder vårt Peer Essay Review-verktyg där du kan uppsats om att övervinna motgångar en gratis recension av din uppsats från en annan student. För bästa resultat, se till att din uppsats fokuserar på dina ansträngningar att ta itu med ett hinder snarare än själva problemet, uppsats om att övervinna motgångar.


Dessutom kan du undvika fallgropar genom att göra följande:. Om du vill att din uppsats övervinna utmaningar ska väcka uppmärksamhet, sträva efter att bryta dig bort från mer traditionella strukturer. De flesta av dessa uppsats om att övervinna motgångar börja med att beskriva ett misslyckat försök till ett mål och förklara sedan stegen som författaren tog för att bemästra utmaningen. Du kan också uppsats om att övervinna motgångar en utmaning som kan berättas i nuet, som att bli ställd på plats för att undervisa i en yogaklass. När du skriver om tidigare erfarenheter kan du bli frestad att lägga för mycket tid på att beskriva specifika personer och händelser. Men med en uppsats om att övervinna utmaningar är målet att fokusera på dina tankar och känslor.


Istället för att beskriva alla steg du tog för att bli en bättre offentlig talare, använd större delen av din uppsats för att beskriva ditt mentala tillstånd när du påbörjade resan för att uppnå dina mål. Var du upprymd, rädd, orolig, uppsats om att övervinna motgångar, eller hoppfull? En uppsats om att övervinna utmaningar bör ge läsaren en klar förståelse för vad du lärde dig på din resa, vare sig det är fysiskt, mentalt eller känslomässigt. Detta kan göras genom dina handlingar och reflektioner i ögonblicket. Kom ihåg att målet är att uppsats om att övervinna motgångar adcoms varför dina erfarenheter gör dig till en bra kandidat för antagning. Var jag inte längre naturens älskade dotter, trädens viskare? Knähöga gummistövlar, kamouflage, insektsspray – jag bar klädseln och parfymen av en stolt vild kvinna, men där var jag, böjd över den patetiska högen av envisa käppar, helt förtvivlad, på gränsen till tårar.


Som barn var jag uppsats om att övervinna motgångar betraktade mig själv som en sorts rustik prinsessa, en vagga av spindlar och tusenfotingar, som sörjdes av sörjande duvor och kycklingar, som kunde glida genom fästinginfekterade ängar och komma fram utan borrelia. Jag kände till jordens sprickor som ärren på mina egna grova handflator. Men här var jag, tio år senare, oförmögen att utföra den mest grundläggande utomhusuppgiften: jag kunde inte, för mitt liv, starta en eld. Rasande gnuggade jag ihop kvistarna - gnuggade och gnuggade tills hudbitar flagnade från mina fingrar. Ingen rök. Kvistarna var för unga, för klibbiga gröna; Jag slängde iväg dem med en skur av förbannelser och började riva genom buskarna på jakt efter en mer brandfarlig samling.


Mina ansträngningar var fruktlösa. Livid, jag bet en avvisad kvist, fast besluten att bevisa att skogen hade föraktat mig och erbjöd bara unga, våta ben som aldrig skulle brinna. Men veden sprack som morötter mellan mina tänder - gammal, spröd, uppsats om att övervinna motgångar, och bitter. Vrålande och vårdade mina värkande handflator drog jag mig tillbaka till tältet, där jag surade och väntade på min familjs hån. Min bror och kusiner skramlade med sina tomma maskburkar och luktade efter feta fiskar in på campingen. De lade genast märke till den mindre pinnmassakern vid eldstaden och ropade till mig, deras djupa röster var redan skarpa av förakt. Mitt ansikte brände långt efter att jag lämnat eldstaden.


Lägret stank av lax och skam. I tältet funderade jag på mitt misslyckande. Var jag så läcker? Var jag så oförmögen? Jag tänkte på mina händer, hur förhårda och kapabla de hade varit, hur ömma och lena de hade blivit. En spindel kröp längs kanten av tältet och bekräftade min förvandling – han äcklade mig och jag kände en överväldigande lust att klämma honom. Jag utforskade fortfarande ivrigt nya världar, uppsats om att övervinna motgångar, utan genom dikter och prosa snarare än betesmarker och vattenpölar. Den natten stannade jag uppe sent med min dagbok och skrev om spindeln som jag hade bestämt mig för att inte döda. När natten blev kall och glöden dog rök fortfarande mina ord – mina händer brändes av allt klottrande – och även när jag somnade fortsatte idéerna att gnista – jag brann, alltid i brand.


Den här uppsatsen är ett utmärkt exempel eftersom författaren förvandlar en vardaglig utmaning – att starta en eld – till en utforskning av hennes identitet. Skriften har en extremt litterär kvalitet, särskilt med sitt ordspel. Vilja uppsats om att övervinna motgångar med dina högskoleuppsatser för att förbättra dina antagningar uppsats om att övervinna motgångar Registrera dig för ditt kostnadsfria CollegeVine-konto och få tillgång till våra uppsatsguider och kurser, uppsats om att övervinna motgångar. Står din Common App-uppsats faktiskt ut? Skicka in eller granska en uppsats – gratis!





uppsatser om djurplågeri



Vi använder cookies för att göra din webbplatsupplevelse personlig. Uppsatsexempel. Motgångar eller svårigheter lär oss hur vi kan vara starka och behålla motivationen under svåra stunder. Livet är en törnebädd i motsats till rosor. Det kan verka som ett paradis vid ett tillfälle och visa sig vara ett helvete vid ett annat. Hur du reagerar på olika omständigheter spelar roll a Letar du efter ett bra ämne för din motgångsuppsats? Du kan använda exempel på uppsatser om motgångar från professionella skribenter och hitta din inspiration. Kanske vill du prata om att övervinna motgångar. Ingenting är så inspirerande som att se någon gå igenom en tuff utmaning. En sådan mening är tillräcklig för att kickstarta inledningen. Du kan basera ett sådant papper under temat att övervinna motgångar.


Se till att slutsatsen är i linje med din disposition. Läs mer. tillämpa filter avbryt. De flesta uppsatser betygsätts av GradeFixers experter. Meningsstruktur. Bevis och detaljer. Jag har vuxit upp med yngre syskon i mitt liv så länge jag kan minnas. Från att jag var ett och ett halvt år och framåt har jag fått ytterligare fyra barn in i mitt liv vartannat år, ett på en Till min egen förvåning tog jag framgångsrikt tillbaka dagen. Jag hade känt smärta, men jag hade inte låtit den dränka mig – att göra musik var ett produktivt sätt att uttrycka mina känslor än att oroa mig.


Sedan dess har jag lärt mig att ta bättre hand om mig själv i svåra situationer. Den dagen innan repetitionen befann jag mig i de mest oroande omständigheterna i mitt liv hittills, men de sänkte mig inte eftersom jag vägrade att sjunka. När min moster drabbades av cancer flera månader senare visste jag att lösningen inte skulle komma snabbt, men att jag kunde lita på musik för att klara av smärtan, även när det skulle vara lättare att falla samman. Tack och lov återhämtade Colin sig från sina skador och var hemma inom några dagar. När våra ögon möttes och våra röster förenades i sång, visste jag att musik alltid skulle vara vår största mekanism för att omvandla smärta till styrka. Stark, som vi kärleksfullt kallar honom, har tränat spår på min gymnasieskola i 25 år. Hans omsorg, hängivenhet och betoning på att utveckla god karaktär har lämnat en bestående inverkan på mig och hundratals andra elever.


Han hjälpte mig inte bara att upptäcka min talang och kärlek till löpning, utan han lärde mig också vikten av engagemang och disciplin och att närma mig varje ansträngning med den passion och intensitet som jag tillför löpningen. När jag fick reda på att en närliggande gymnasieskola hade tillägnat sin bana till en långvarig tränare, kände jag att Stark förtjänade liknande utmärkelser. Jag tog ansvaret och mobiliserade mina lagkamrater för att distribuera namninsamlingar, nå ut till alumner och sammanställa statistik om de många lag- och individuella mästare Stark hade tränat under åren. Vi fick häpnadsväckande stöd och samlade in nästan 3, underskrifter och sidor med rekommendationer från hela samhället.


Med hjälp av mina lagkamrater presenterade jag dessa bevis för styrelsen. De flesta medlemmar hävdade att invigningen av banan hade låg prioritet. Eftersom jag visste att vi var tvungna att agera snabbt för att övertyga dem om dess betydelse, kallade jag till ett teammöte där vi utarbetade ett genmäle inför nästa styrelsemöte. Till min förvåning valde de mig att leverera den. Jag var långt ifrån den bästa offentliga talaren i gruppen, och jag kände mig nervös över att gå inför den osympatiska styrelsen igen. Att tala inför publik liknar ett längdåkningslopp. När du går till startlinjen måste du lita på din träning och undanröja dina tvivel i sista minuten.


Vid nästa styrelsemöte var pallen min startlinje. När jag gick fram till den fladdrade välbekanta fjärilar i min mage. Istället för att banan sträckte ut sig framför mig mötte jag den stora publiken av lärare, styrelsemedlemmar och mina lagkamrater. Hon pratade färdigt och Bang! Den korta tystnaden var skottet för mig att börja. Jag var besviken, men stolt över mig själv, mitt team och vårt samarbete utanför banan. Vi stod upp för en sak vi trodde på, och jag övervann min oro över att vara ledare. Även om jag upptäckte att det kan vara en mödosamt svår process att ändra status quo genom en vald instans och kräver uthållighet, lärde jag mig att jag tycker om utmaningarna som denna ansträngning erbjuder. Precis som Stark lärde mig arbetade jag passionerat för att uppnå mitt mål.


När jag scrollar igenom ser jag roliga videor och aptitretande bilder på mat. En bild stoppar mig dock direkt. Under den ser jag en mängd smickrande kommentarer. Men en del av mig vill fortfarande ha en kropp som hennes så att andra ska komma med liknande kommentarer som mig. Jag skulle vilja lösa en tyst fråga som skadar många tonåringar och vuxna: negativ självbild och låg självkänsla i en värld där sociala medier formar hur människor ser på varandra. I denna nya digitala tidsålder är det svårt att skilja autentisk från artificiell representation. När jag var 11 utvecklade jag anorexia nervosa. Även om jag redan var smal, ville jag vara smal som modellerna som jag såg på tidningens omslag på matbutikens montrar. Föga anade jag att de modellerna förmodligen också led av sjukdomar, och att photoshop raderade ut deras brister.


Jag föredrog att vara underviktig framför att vara frisk. Oavsett hur lite jag åt eller hur smal jag var har jag alltid tyckt att jag var för tjock. Jag blev besatt av siffran på vågen och skulle försöka äta det minsta jag kunde utan att mina föräldrar uppmanade mig att ta mer. Lyckligtvis slutade jag ägna mig åt anorektiska beteenden innan mellanstadiet. Mina underliggande mentala vanor förändrades dock inte. Bilderna som hade provocerat fram min störning i första hand var fortfarande en konstant närvaro i mitt liv. Vid 15 års ålder var jag på återhämtning från anorexi, men led av depression. Medan jag brukade bara jämföra mig med modeller, innebar tillväxten av sociala medier att jag också jämförde mig med mina vänner och bekanta. När jag bläddrade förbi oändliga bilder av mina felfria, smala klasskamrater med hundratals likes och bekräftande kommentarer, kände jag hur min svartsjuka spiral.


Jag ville bli beundrad och älskad av andra människor också. Jag kände dock att jag aldrig kunde räcka till. Jag började hata hur jag såg ut och kände att ingenting i mitt liv var tillräckligt bra. Osäkerhet i kroppsbilden och jämförelser på sociala medier påverkar tusentals människor – män, kvinnor, barn och vuxna – varje dag. Jag har tur — efter några månader av mina destruktiva sociala medievanor kom jag över en video som påpekade sociala mediers illusoriska natur; många Instagram-inlägg visar bara upp bra saker medan människor döljer sina brister. Jag började gå i terapi och återhämtade mig från min depression.


För att ta itu med problemet med självbild och sociala medier kan vi alla fokusera på det som är viktigt på insidan och inte på det som finns på ytan. Som ett försök att bli frisk internt startade jag en klubb på min skola för att främja ren kost och utstrålning av skönhet inifrån. En dag hoppas jag kunna göra den här klubben till en nationell organisation för att hjälpa tonåringar och vuxna över hela landet. Tårarna rann nerför mitt ansikte och mitt sinne var förlamat av rädsla. Sirener ljöd, men den tysta paniken i mitt eget huvud var öronbedövande. Jag blev tyst av chock. Några timmar tidigare hade jag räknat med en semester i Washington, D.


Min rädsla förvandlades till handling när jag tog några av mitt livs modigaste beslut. Under hela hennes operation väntade jag med spänning på något besked från hennes kirurg, men varje gång jag frågade fick jag veta att det hade varit en annan komplikation eller försening. Jag litade på min tro och positiva attityd och förblev optimistisk att min mamma skulle överleva och att jag kunde ta på mig nya ansvarsområden. Min mamma hade varit en källa till styrka för mig, och nu skulle jag vara stark för henne genom hennes långa återhämtning framför mig. När jag började gymnasiet trodde alla att krisen var över, men den hade egentligen precis börjat påverka mitt liv.


Min mamma var ofta trött, så jag tog mer ansvar, jonglerade med familjeuppgifter, skola, friidrott och arbete. Jag gjorde otaliga resor till kvartersapoteket, lagade middag, cyklade till mataffären, stöttade min oroliga syster och gav den kärleksfulla vård som min mamma behövde för att återhämta sig. Wetherell och Allen Wheelis har alla mött olika svårigheter under sitt liv som alla var väldigt olika men som ledde till mycket kraftfull karaktärsutveckling. Genom flickproblem, fattigdom, fysiskt arbete och våld pressades dessa män från pojkar till att bli män. När problem väl uppstår under någons liv, tvingar deras natur som människor dem att förändras och därför utvecklas positivt.


Men hur de når den punkten varierar mycket. Att övervinna motgångar från fysiskt arbete kan vara... Motgångar och svårigheter kommer i många olika former inom vår värld idag och alla kan uppleva dem. Motgångar kan beskrivas som svårigheter eller olycka och en viss storlek av motgångar kan hanteras varje dag. Jag har upplevt flera situationer som kan beskrivas som olycka och har kunnat övervinna alla hinder som jag kastat mig i vägen. Ett exempel på en svår tid jag har upplevt var min fars bortgång. Även om jag har övervunnit den första hiten av detta... Att övervinna motgångar Det bästa med att skriva den här uppsatsen var att känna igen alla motgångar jag har övervunnit på sistone.


Detta papper och talet är en av de få saker jag verkligen behöver oroa mig för. Jag lever ett fantastiskt liv, omgiven av min familj och mina vänner, och har mer än tillräckligt med det jag behöver. Det är en välsignelse att veta att jag övervinner motgångar i detta ögonblick, eftersom en av mina rädslor är att hålla tal. Att övervinna motgångar Att bli en framgångsrik ingenjörsstudent är mitt främsta mål på college, särskilt att alltid ha ett bra betyg. Men tyvärr finns det olika typer av hinder som alltid hindrar mig från att nå det målet. College är fullt av dessa barriärer, och det finns inget sätt att undvika dessa utmaningar utan att faktiskt konfrontera dem.


En av mina nuvarande motgångar är att inte vara skicklig i matematik. Tillbaka i lågstadiet och gymnasiet tog jag inte matematik på riktigt allvar. Jag brukar slappa... Jag har spelat fotboll sedan jag var sex år gammal. Fotboll förknippas med våld för vissa, men jag ser det som en läxa. Några av de mest värdefulla livsläxorna som jag känner till och använder kom från fotbollen: från att vara stolt över det du gör till att alltid ha utrymme för förbättringar oavsett hur bra du är. Den största livsläxan som alltid har fastnat för mig är att övervinna motgångar. Av alla mina år av fotboll har vi aldrig gått obesegrade, och jag har alltid mött motgångarna...


Genom att se henne kämpa sig igenom denna svåra situation fick jag ytterligare perspektiv på att övervinna motgångar. Jag såg att min mamma gav henne allt varje dag. Under sin sjukdom fortsatte hon att delta i livet och arbeta runt vårt hem.

No comments:

Post a Comment