Friday, February 4, 2022

Vad jag vill bli när jag blir stor

Vad jag vill bli när jag blir stor



Floden hade förändrats under åren och nu är denna flod bara en del av staden. Redigera och polera den. Odödlig Jag vaknar en morgon och känner mig lite mer energisk än vanligt. Sanningen är att vi har väldigt lite kontroll över de element som utgör vår personliga verklighet på ytan, men det vi har kontroll över är valen Revidera ditt utkast ett par dagar efter att du skrivit det.





Relaterade dokument



Under loppet av åtta år har jag bytt karriär ständigt. Min första idé var att bli sångare, sedan dansare och sedan skådespelare – kanske till och med alla tre samtidigt. Jag gillade hur folk emellanåt kom att komplimentera mig för min röst när jag sjöng, och jag tänkte varför sluta där? Jag ville bli någon stor, någon som förändrade världen; främst genom teater. Sedan gick jag över till en mer politisk ståndpunkt och funderade på att bli advokat. Min mamma sa att jag skulle bli en bra advokat eftersom jag lyckas undvika frågor genom att inte svara direkt på dem, vad jag vill bli när jag blir stor uppsats.


Idag strävar jag efter att vara en författare, vilken typ av författare som helst – en författare, en journalist, en bloggare, vad som helst. Ja, jag vill bli författare, men är det av rätt anledning? Det kan vara ostigt och överanvänt, men jag tror att det är viktigare än bara ett ordspråk på en handduk. När de flesta läser detta är det första de tänker på sin karriär. Varför är det så? Jag har aldrig hört någon svara med en känsla eller en icke-påtaglig idé. När jag funderade på detta hittade jag mitt svar på vad jag vill bli när jag blir stor. Istället för att välja ett potentiellt jobb som kommer att förändras gång på gång behöver jag en långsiktig plan. Under en livstid vill jag vara lycklig. Det kommer att finnas toppar och det kommer att finnas dalar. Jag planerar att ta mig an det låga med ett leende som mitt svärd, och med vetskapen om att jag kommer att klara mig levande.


Vad jag än väljer karriärmässigt vet jag att det kommer att bero på att jag är glad att göra det. Om författaren: Emma är 13 år och bor i Annapolis. Dela detta: Vad jag vill bli när jag blir stor att dela på Facebook Öppnas i nytt fönster.





uppsats om realism



Jag gillade hur folk emellanåt kom att komplimentera mig för min röst när jag sjöng, och jag tänkte varför sluta där? Jag ville bli någon stor, någon som förändrade världen; främst genom teater. Sedan gick jag över till en mer politisk ståndpunkt och funderade på att bli advokat. Min mamma sa att jag skulle bli en bra advokat eftersom jag lyckas undvika frågor genom att inte svara direkt på dem. Idag strävar jag efter att vara en författare, vilken typ av författare som helst – en författare, en journalist, en bloggare, vad som helst. Ja, jag vill bli författare, men är det av rätt anledning? Det kan vara ostigt och överanvänt, men jag tror att det är viktigare än bara ett ordspråk på en handduk. När de flesta läser detta är det första de tänker på sin karriär.


Varför är det så? Jag har aldrig hört någon svara med en känsla eller en icke-påtaglig idé. I det här avsnittet kommer vi att prata mer om hur man skriver en uppsats om ämnet. Du kanske inte vet vad din uppsats om att växa upp ska ägnas åt. Tidigare har vi pratat om hur man skriver, men här ska vi berätta vad du ska skriva om. Med andra ord, försök att fokusera på något som gjorde din uppväxtupplevelse minnesvärd och berätta om det. Tänk om du inte känner för att prata om din egen erfarenhet i uppsatsen om att växa upp? Oroa dig inte. Det finns många andra sätt att fylla i ditt papper.


Tack för att du läser den här artikeln! Förhoppningsvis har du funnit informationen som skrivits här användbar. Vi kommer att skriva en skräddarsydd uppsats specifikt för dig! Jag gillar dina inlägg om att skriva olika uppsatser! Fantastiska tips för att skriva uppsatser om att växa upp! Tack så mycket för detta! Är du sjuksköterskestudent? Då kommer du definitivt att ha en uppgift att komponera en omvårdnadsreflekterande uppsats. Denna uppgift kan vara ganska tuff och utmanande. Våra proffs är villiga att hjälpa dig. Under hela vårt liv träffar vi massor av människor och deltar i olika evenemang. Om några av dem bara är vanliga spelar de andra personerna eller tillfällena en avgörande roll i våra öden.


Din livsförändrande upplevelse kan bli en perfekt grund för att skapa en minnesuppsats. Miljö vs. Å ena sidan ökar miljöproblemen år efter år. Vi har fler förorenade områden på vår planet, fler förorenade floder, färre träd som producerar syre. Å andra sidan kan vi stoppa utveckling och framsteg inom olika områden? Vissa elever tycker att det är ganska skrämmande att skriva litterära analysuppsatser. Ändå kan en engelska klass inte klara sig utan denna typ av arbete. Att skriva litterära analysuppsatser är förresten inte så komplicerat som det verkar vid ett ögonkast.


Tvärtom, det här arbetet kan vara fascinerande, och du har en chans Nuförtiden är ledarskap och förmåga att arbeta i ett team de färdigheter som alla borde ha. Det är omöjligt att ensam klara av ett stort utbildnings- eller arbetsprojekt. Men det kan också vara utmanande att samarbeta i ett team. Du kanske vill utveckla vikt och svårigheter Rasprofilering är inte ovanligt. Det uppstår när personer misstänks ha begått ett brott baserat på deras hudfärg eller etnicitet. Tyvärr är de flesta omedvetna om att rasprofilering är en vardag. Vi använder cookies för att ge dig bästa möjliga upplevelse. Om du fortsätter kommer vi att anta att du godkänner vår policy för cookies. Läs mer. Välj en stil. Det finns två huvudsakliga uppsatser som används för uppväxtpapper: reflekterande och berättande.


Båda typerna kräver en berättare, en tydlig struktur och ett syfte. Denna typ krävs ofta under antagningsprocessen. Till exempel kan man skriva om att växa upp i fattigdom och hur det format hans karaktär. Berättande essäer fokuserar på en specifik händelse eller händelseförlopp. Du kan till exempel skriva om den mest minnesvärda resan från din barndom. Välj ditt ämne. Du kan välja att skriva om dig själv eller kolla med instruktören om det går att skriva om andra människor. När du väljer ett ämne för en reflekterande uppsats måste du komma ihåg flera saker: Välj ämne om det bekanta ämnet. Det blir lättare att reflektera över frågan när du har mycket relevant erfarenhet.


Välj ämne av intresse. Skriv om något som framkallar en stark känslomässig reaktion från dig. Visa en unik vision om ämnet. Försök att närma dig att skriva högskoleuppsatser om att växa upp från ett annat perspektiv. När du skriver en berättande uppsats måste du komma ihåg att ditt arbete ska berätta en historia. Fokusera på en specifik punkt i ditt skrivande. Kom ihåg barndomsminnen. Men hur kommer man på de rätta? Det finns flera tips som du kan tänka på när du återkallar dem: Tänk på händelsen i ditt liv som framkallar en stark känslomässig reaktion;. Överväg att skriva om upplevelser med dina vänner eller släktingar.


Vad de händelserna lärde dig? Skissera ditt papper. Att organisera ditt papper i förväg kommer att hjälpa dig att skriva ner dina tankar mer kortfattat. Berättande och reflekterande uppsatser följer samma struktur: Inledning: Din uppväxtintroduktion är ett inledande stycke av arbetet. Kroppsstycken : Barndoms- och uppväxtuppsatsen kan innehålla tre kroppsstycken. I var och en, ge ett exempel på en händelse eller situation som stödjer det allmänna ämnet. Slutsats: I din uppväxtuppsats är slutsatsen det sista stycket. Den sammanfattar huvudpunkterna och avslutar uppsatsen.

No comments:

Post a Comment