Thursday, December 16, 2021

Klassobservationsuppsats

Klassobservationsuppsats



Statistiska data inkluderade Child Study Journal Houseal, Ana Self-efficacy, standarder och riktmärken som faktorer vid undervisning i grundskolans naturvetenskap. Till exempel har lärare hittat flera sätt att omstrukturera teknik klassobservationsuppsats gymnasiehistoria som har fått ett ofta väldigt torrt ämne att vakna till liv. Förbättra klassrumsdisciplin - potentiella data Ord: Längd: 2 sidor Dokumenttyp: Forskningsförslag Uppsats: Även klassrumsreglerna, klassobservationsuppsats, bestämmelser och procedurer var fästa på klassrummets väggar, och det verkade som att alla elever kände till och förstod dem eftersom de betedde sig därefter. Iowa City, IA: Författare.





Gör ett papper som uppfyller alla nödvändiga instruktioner.



Under matematiklektionen kommer eleverna att skapa formulär för att samla in data om sina egna matvanor. För en mer djupgående titt på dessa aktiviteter och deras mål, se bifogade lektionsplaner. Aktiviteterna inom denna enhet börjar som beteendeistisk till sin natur, men blir mer konstruktivistiska när de utvecklas. Till exempel, i lektionsplan 1 börjar läraren med att fråga eleverna om mat de har ätit på lokala restauranger. Att säkerställa att eleverna får en utbildning i toppklass, klassobservationsuppsats, lärare deltar i personalmöten, tjänstgör i kommittéer och deltar i workshops eller fortbildningsaktiviteter. När eleverna blir rastlösa av att vara inomhus har de en särskild plats i schemat reserverad för utomhusaktiviteter, som de ansvarar för.


De måste vara villiga att förbereda anslagstavlor, korrigera papper och tester och föra journaler och rapporter om studenten. Varje år ska en lärare utvärdera elevernas prestationer och vid behov ge råd åt elever med studie- och anpassningsproblem. Jag känner att undervisningen bara kan tjäna på att föräldrar är involverade i klassrummet, klassobservationsuppsats. Jag valde detta ämne för att förhoppningsvis klassobservationsuppsats Jag lär mig hur man integrerar föräldrar i mitt klassrum varje dag. Hon skriver i lappen som bjuder in föräldrarna klassobservationsuppsats läs för klassen och kom in som volontär för studiebesök den veckan. Hon nämner också hur hon har en öppen dörr-policy för klassobservationsuppsats föräldrar får komma och titta på hennes klass när de vill.


På morgnarna och när eleverna kommer till hennes klassrum är det en bra tid att hälsa på föräldrarna. Hon säger att detta hjälper till från ett band med föräldrarna och om de har några bekymmer kan de prata lite. I hennes klassrum blir hennes elever utvärderade tre gånger per ja, mitt i papper och vissa traditioner som följer med semestern. Den amerikanska kulturen inkuberas och kläcks i cafeterian. Eleverna går till matsalen för att få den mat som deras kroppar behöver för ordentlig näring. Men, mat är absolut inte det enda som eleverna får i cafeterian – de serveras också med social interaktion. Cafeterian är en plats som vissa elever älskar och som andra fruktar. Det är i allmänhet en integrerad del av barns sociala liv från grundskolan och hela vägen in på college.


Eleverna kommer att kunna använda past perfect för att kommunicera sin egen livserfarenhet genom att läsa, skriva, klassobservationsuppsats oralt. Antaganden Elever har lärt sig preteritum Elever har haft viss erfarenhet av att äta på restauranger Förutsedda problem och möjliga lösningar Eleverna kommer att kämpa med att använda de korrekta orden. produktionsledet Material Bilder på olika typer av restauranger, asiatiska, klassobservationsuppsats, italienska.


Utvecklingsmål 1: Lyssna och bemöta personalen på lämpligt sätt. Barnet kommer att ges flera tillfällen under dagen att följa anvisningar från personalen och hans klassobservationsuppsats. Det skolomfattande interventionsprogrammet kommer också att läras ut till föräldrarna så att barnet kommer att utveckla en generalisering i användningen av ordförråd. Om alla som arbetar med barnet använder samma terminologi så gör barnet det. Detta skulle vara ett sätt jag skulle vilja nå ut till föräldrar och låta dem veta att de är välkomna i klassen och hur mycket klassen skulle älska det. Min samarbetslärare i min dagisklass har en bra relation med föräldrarna till barnen i hennes klassrum. Därför, klassobservationsuppsats, Jag får se hur man bygger den relationen från dag ett i skolan och hur fördelaktigt det är för eleven, föräldern och.


Det första målet som konsumenter försöker balansera när de bestämmer vad och var de ska äta är social njutning. Konsumenter får nöje och acceptans när de äter och interagerar socialt. På restauranger kan människor samlas med familjemedlemmar för socialisering. Snabbmatsservering gör det också möjligt för människor att förnya och stärka vänskap. Klassobservationsuppsats ät också på restauranger för att ibland fira speciella tillfällen. Jag såg hennes interaktion med dessa elever och den stora respekt de hade för henne. Det bästa var att se hur dynamiken förändrades att arbeta med i resursrummet och i klassrummen. I resursrummet kunde Haley anpassa och lära om material som de lärde sig i klassrummet. När de var i klassrummet skulle Haley vara en klassobservationsuppsats ta anteckningar längs deras sida och skulle hjälpa sina elever genom lektionen.


Hemsida My Classroom Observation Experience. My Classroom Observation Experience Bra uppsatser. Öppna dokument. Uppsatsprov Kontrollera skrivkvalitet. För min observationsupplevelse gick jag till Southern High School i Harwood, klassobservationsuppsats, MD. Södra gymnasiet har en specialpedagogisk avdelning för elever med funktionsnedsättning. Läraren som jag träffade för denna klassrumsobservation var Ms. I klassrummet fanns minst fyra hjälplärare som hjälpte Ms. Väster under hela skoldagen. Underlärarna hjälpte Ms. West samlär klassen och var där för att hjälpa eleverna om de behövde extra hjälp. Skolan har även ett par elevassistenter som kommer in för att hjälpa lärarna och eleverna i klassrummet, klassobservationsuppsats.


Det var minst tolv elever i klassrummet. Eleverna i klassen hade många olika exceptionella egenskaper som inlärningssvårigheter, Downs syndrom, …visa mer innehåll… För den dagen deltog eleverna i sin samhällsbaserade undervisningslektion. De gemenskapsbaserade instruktionslektionerna hjälper eleverna att öva och lära sig livskunskaper som de behöver, såsom matlagning, hur man handlar i en butik, hur man betalar för något klassobservationsuppsats kassaköerna i butiker, och hur man beter sig på en restaurang. För sin samhällsbaserade undervisning för den dagen lärde sig eleverna hur man beter sig på en restaurang och togs till en italiensk restaurang för att öva på hur man beter sig och vad man ska göra när de är där, klassobservationsuppsats.


Läraren gick igenom stegen för vad man ska göra när man är på restaurang gå in i restaurangen, följ värdinnan till klassobservationsuppsats, sitta ordentligt i din plats, beställa dina drinkar när de kyparen frågar vad du vill ha osv. Läraren delade in eleverna i grupper om fyra med vilka de ska sitta med vid deras bord i restaurangen. Läraren övade med eleverna genom att gå över till varje grupp och fråga dem vad de skulle vilja. och hur man beställer sina drycker och mat. Eleverna hade också anteckningskort som de hade fyllt i och anteckningskorten hade vad de vill dricka och vad de vill ha klassobservationsuppsats äta.


Dessa anteckningskort …visar mer innehåll… Lärarna gav eleverna positiv förstärkning under hela dagen. I klassen pratade vi om hur positiv förstärkning hjälper eleverna att lyckas i sina klasser, klassobservationsuppsats. Ett annat ah-ha-ögonblick var miljön i klassrummet. Klassrummet hade inga fönster alls. På lektionen klassobservationsuppsats pratade om vilken typ av saker som distraherar för elever med ASD i klassrummen och en av dessa saker är fönstren i klassrummen, klassobservationsuppsats. Det tredje ah-ha-ögonblicket var föräldrabladen som läraren och skolan tillhandahåller föräldrarna. I lektionerna pratade vi om hur föräldrarnas engagemang är väldigt viktigt för elever med funktionsnedsättning. Läraren fyller i föräldraengagemangspapperet som låter föräldrarna veta hur barnet gjorde i skolan klassobservationsuppsats vecka och vad deras barn behöver förbättra.


Eleverna ska ge sina papper till sina föräldrar att titta på när de kommer hem. Jag kommer att gå igenom med eleverna vad elevernas lärandemål är i början av klassen så att eleverna vet vad de ska göra och vad de kommer att lära sig under dagen. Jag kommer också att använda positiv. Få tillgång till, klassobservationsuppsats. Kraftfulla uppsatser. Lektionsplaner och läroplansord 4 sidor 1 citerade verk. Lektionsplaner och läroplan. Läsa Klassobservationsuppsats. Bra uppsatser.


Grundskolans undervisningsord 2 sidor. Grundskoleundervisning. Tillfredsställande uppsatser. Uppsats om läskunnighet Instruktion ord 2 sidor. Uppsats om läskunnighetsundervisning. Inblandade föräldrar är huvudmålet för en klasslärare Ord 2 sidor. Inblandade föräldrar är huvudmålet för en klasslärare, klassobservationsuppsats. Skolkafeterian och social interaktionsord 4 sidor. Skolkafeterian och social interaktion. Min favoritrestaurangupplevelse essä ord 3 sidor. Uppsats om min favoritrestaurangupplevelse. Bättre uppsatser. Barnutvecklingsmål: Utvecklingsmål Ord 2 sidor. Klassobservationsuppsats Utvecklingsmål: Utvecklingsmål. Förälder Lärare relation Essä ord 2 sidor. Uppsats om relationen mellan föräldrar och lärare. Anledningarna till att människor äter snabbmatsord 2 Klassobservationsuppsats. Anledningarna till att människor äter snabbmat.


Klassrumsreflektionsord 2 sidor. Klassrumsreflektion. Relaterade ämnen.





övertygande uppsatsexempel gymnasiet



Varje år ska en lärare utvärdera elevernas prestationer och vid behov ge råd åt elever med studie- och anpassningsproblem. Jag känner att undervisningen bara kan tjäna på att föräldrar är involverade i klassrummet. Jag valde det här ämnet för att förhoppningsvis hjälpa mig att lära mig hur man integrerar föräldrar i mitt klassrum varje dag. Hon skriver i lappen och bjuder in föräldrarna att läsa för klassen och komma in som volontär för studiebesök den veckan. Hon nämner också hur hon har en öppen dörr policy för föräldrarna får komma och titta på hennes klass när de vill. På morgnarna och när eleverna kommer till hennes klassrum är det en bra tid att hälsa på föräldrarna.


Hon säger att detta hjälper till från ett band med föräldrarna och om de har några bekymmer kan de prata lite. I hennes klassrum blir hennes elever utvärderade tre gånger per ja, mitt i papper och vissa traditioner som följer med semestern. Den amerikanska kulturen inkuberas och kläcks i cafeterian. Eleverna går till matsalen för att få den mat som deras kroppar behöver för ordentlig näring. Men, mat är absolut inte det enda som eleverna får i cafeterian – de serveras också med social interaktion. Cafeterian är en plats som vissa elever älskar och som andra fruktar.


Det är i allmänhet en integrerad del av barns sociala liv från grundskolan och hela vägen in på college. Eleverna kommer att kunna använda past perfect för att kommunicera sin egen livserfarenhet genom att läsa, skriva och muntligt. Antaganden Elever har lärt sig preteritum Elever har haft viss erfarenhet av att äta på restauranger Förutsedda problem och möjliga lösningar Eleverna kommer att kämpa med att använda de korrekta orden. produktionsstadiet Material Bilder på olika typer av restauranger, asiatiska, italienska,. Utvecklingsmål 1: Lyssna och bemöta personalen på lämpligt sätt. Barnet kommer att ges flera möjligheter under dagen att följa anvisningar som personalen och hans föräldrar ger honom.


Det skolomfattande interventionsprogrammet kommer också att läras ut till föräldrarna så att barnet kommer att utveckla en generalisering i användningen av ordförråd. Om alla som arbetar med barnet använder samma terminologi så gör barnet det. Detta skulle vara ett sätt jag skulle vilja nå ut till föräldrar och låta dem veta att de är välkomna i klassen och hur mycket klassen skulle älska det. Min samarbetslärare i min dagisklass har en bra relation med föräldrarna till barnen i hennes klassrum. Därför får jag se hur man bygger den relationen från dag ett i skolan och hur fördelaktigt det är för eleven, föräldern och. Det första målet som konsumenter försöker balansera när de bestämmer vad och var de ska äta är social njutning. Konsumenter får nöje och acceptans när de äter och interagerar socialt.


På restauranger kan människor samlas med familjemedlemmar för socialisering. Snabbmatsservering gör det också möjligt för människor att förnya och stärka vänskap. De äter också på restauranger för att ibland fira speciella tillfällen. Jag såg hennes interaktion med dessa elever och den stora respekt de hade för henne. Det bästa var att se hur dynamiken förändrades att arbeta med i resursrummet och i klassrummen. I resursrummet kunde Haley anpassa och lära om material som de lärde sig i klassrummet. När de var i klassrummet skulle Haley vara en elev som tog anteckningar längs deras sida och skulle hjälpa sina elever genom lektionen.


Hemsida My Classroom Observation Experience. My Classroom Observation Experience Bra uppsatser. Öppna dokument. Uppsatsprov Kontrollera skrivkvalitet. För min observationsupplevelse gick jag till Southern High School i Harwood, MD. Södra gymnasiet har en specialpedagogisk avdelning för elever med funktionsnedsättning. Läraren som jag träffade för denna klassrumsobservation var Ms. I klassrummet fanns minst fyra hjälplärare som hjälpte Ms. Väster under hela skoldagen. Underlärarna hjälpte Ms. West samlär klassen och var där för att hjälpa eleverna om de behövde extra hjälp.


Skolan har även ett par elevassistenter som kommer in för att hjälpa lärarna och eleverna i klassrummet. Det var minst tolv elever i klassrummet. Eleverna i klassen hade många olika exceptionella egenskaper som inlärningssvårigheter, Downs syndrom, …visa mer innehåll… För den dagen deltog eleverna i sin samhällsbaserade undervisningslektion. De gemenskapsbaserade instruktionslektionerna hjälper eleverna att öva och lära sig livskunskaper som de kommer att behöva såsom matlagning, hur man handlar i en butik, hur man betalar för något vid kassan i butiker och hur man beter sig på en restaurang.


För sin samhällsbaserade undervisning för den dagen lärde sig eleverna hur man beter sig på en restaurang och togs till en italiensk restaurang för att öva på hur man beter sig och vad man ska göra när de är där. Läraren gick igenom stegen för vad du ska göra när du är på restaurang gå in i restaurangen, följ värdinnan till bordet, sätt dig ordentligt i din plats, beställ dina drinkar när de servitören frågar vad du vill ha osv. Konstruktivism är naturligtvis en kunskapsteori som hävdar att människor genererar kunskap och mening genom erfarenhet.


Inom vetenskapen, till exempel, innebär detta epistemologi och experiment, inte bara föreläsnings- och instruktörsgenererad kunskap Kim, i allmänhet ser socialkonstruktivismen varje elev som har unika behov och bakgrunder -- och är ganska komplex och mångdimensionell. Socialkonstruktivism tillåter inte bara denna unikhet, utan uppmuntrar, utnyttjar och till och med avvärjer den som en del av inlärningsprocessen. som undervisningens karaktär. Ansvaret för det faktiska lärandet ligger alltså hos eleven och understryker vikten av att eleven förblir aktivt involverad i processen.


Motivationen för lärande bygger på många sätt på Vygotskys "Zone of proximal development" - en teori som hävdar att elever utmanas i närheten av sin nuvarande utvecklingsnivå, men ändå något över. Konstruktivismen var riklig inom Mrs. Menocals klassrum; från användningen av utforskande frågor och att låta eleverna "upptäcka" svar på egen hand, till att trycka på kuvertet flera gånger när barn flyttar ut ur sin bekvämlighetszon och in i en ny inlärningszon. Jag tror att det i det moderna klassrummet är nödvändigt att kombinera konstruktivism med en mer realistisk ekologi för eleven. Detta är en syntes av modeller, som börjar med befintliga ramverk och gradvis utvecklas framåt.


Detta är känt som en konceptuell förändringsmodell som är ett sätt att aggressivt gå vidare med ett koncept som är rimligt och når en lärande slutsats som är tillfredsställande och robust. Man kanske bokstavligen. Matematikklassrumsobservation Denna algebraklass i åttonde klass visade sig vara allmänt engagerande, till stor del på grund av lärarens ansträngningar. Hon förlitar sig inte enbart på texten utan använder den snarare som en guide för att förbereda sin läroplan och för att utforma ekvationer som eleverna kan lösa i klassen. Annars framstår lärarens förklaring av dagens material som helt professionell och baserad på en gedigen förståelse för de matematiska principerna i arbetet. Hennes behärskning av ämnet är också tydligt i hur hon självsäkert bjuder in och snabbt svarar på alla frågor som ställs av elever.


Det är uppenbart att läraren har en långsiktig agenda i matematik; varje ämne flyter in i nästa på ett logiskt sätt; hon utelämnar det hon tycker är onödigt och lägger mer tid på frågor som plågar majoriteten av eleverna. När det är möjligt utmanar hon sina elever med mer... Hon förklarade att de naturliga processerna för geologisk erosion effektivt kan dupliceras och modelleras tillräckligt noggrant i liten skala för att lära sig om geologisk erosion i den verkliga världen i stor skala. Hon förklarade att följa anvisningarna för att undersöka effekterna av olika variabler, dvs. materialsammansättning, lutningsvinkel för naturliga avlagringar och mängden vattenfall etc. skulle göra det möjligt för eleverna att dra slutsatser och svara på frågesportfrågor om geologisk erosion.


Lärbara ögonblick Ett lärbart ögonblick uppstod upprepade gånger när tre olika arbetsgrupper verkade ha svårt att skilja mellan effekterna av flera variabler. Läraren passade på att förklara för hela klassen hur viktigt det är att testa alla potentiella variabler en i taget. Under den instruktionen förklarade hon varför förändring av flera variabler samtidigt undergrävde värdet av något empiriskt experiment. Efteråt återvände arbetsgrupperna till sina projekt och isolerade... instrumentell fallstudiemetod för att ge en beskrivning, analys och tolkning av fenomenet som finns i skärningspunkten mellan teknik och elever med särskilda behov. Metoden kommer att bestå av utvärderingsforskning, som kommer att bedrivas för att utvärdera teknikens effekt på elever med särskilda behov.


Utvärderingsforskning är en form av studie som använder social forskningsmetodik för att upprätta en utvärdering av ett socialt program Powell, Utvärderingsforskning används till exempel när en forskare försöker undersöka och bedöma fördelarna med att utvärdera ett specifikt socialt program. Forskaren kommer att använda standardiserade sociala forskningsmetoder som metod för att utvärdera programmets förtjänster. För denna studie kommer kvalitativa och kvantitativa data att samlas in från studenterna för att fastställa relationen mellan elever med särskilda behov och teknik i klassrummet. Både elever och lärare kommer att göra enkäter som kommer att utnyttja bekvämlighet...


Referenser Clason, D. Analysera data mätt av individuella Likert-objekt. Journal of Agricultural Education, 35 4 : Creswell, J. Kvalitativ undersökning och forskningsdesign: Att välja bland fem tillvägagångssätt. CA: Vise. Beskrivning Denna observation är av en matematikklass i åttonde klass, där algebra undervisades. Denna specifika lektion på observationsdagen var linjära ekvationer, med en introduktion till ordproblem i slutet av lektionen. Eleverna var omkring tretton år gamla; läraren var i början av 20-årsåldern och var afroamerikan. Klassrummet var litet och innehöll bara tolv elever med olika etnisk bakgrund. Klassrummet var också specifikt arrangerat och utformat som en matteklass eftersom affischerna på väggen, rekvisitan och datorerna var alla inrättade för matematiklektioner.


Det här är en mellanstadie... Referenser An, S. Den pedagogiska innehållskunskapen hos mellanstadiet, matematiklärare i Kina och USA. Journal of Mathematics Teacher Education 7 2 : htm Van De Walle, J. Grund- och mellanstadiets matematikundervisningsutveckling. Fjärde upplagan. pdf Webb, N. Främja hjälpande beteende i små kooperativa grupper i matematik på mellanstadiet. American Educational Research Journal 31 2: Klassrumsobservation och kommentar Hur läraren främjar en positiv klassrumsmiljö för läsundervisning Läraren främjade en positiv klassrumsmiljö för läsarundervisning först genom att hälsa klassen varmt och tillkännage aktiviteten som klassen skulle göra i en varm och entusiastisk ton.


Läraren använde sedan kökort med stora tryckta ord i olika färger för att gå igenom de olika ordförråden som klassen skulle läsa i sitt läsmaterial för dagen. Läraren lät de första orden och bjöd sedan in klassen att ljuda dem med henne. Sedan frågade hon om någon kunde stava ordet. Om en elev räckte upp en hand men hade svårt att stava eller läsa ordet, uppmuntrade läraren eleven genom att fråga hjälpsam... Inledning Det är lätt att anta att en omfattande beslutsfattande teori ger en tillförlitlig grund för ett observationsschema för ett klassrum.


Det är emellertid uppenbart att även om de praktiska och teoretiska satsningarna överlappar varandra i många avseenden är kärnan i de teoretiska grundsatserna i grunden olika. De är bredare i vissa avseenden och smala i andra. De avskräckande effekterna av realtidsimplementering är betydande och därför skiljer sig analysschemat fundamentalt från de teoriramar som ledde till Schoenfeld, I början trodde jag att undervisning handlade om att spendera 8 timmar på att undervisa och ha en fantastisk tid med barn. För mig verkade undervisning vara det enklaste yrkesvalet. Men efter att ha interagerat med många elever från olika åldersspektrum och utbildningsnivåer finns det en sida av världen som bara kan ses från insidan av en klass.


Jag ändrade mig…. Det ger en markör för att utföra och enkelt registrera observationer av komplex inlärning. Detta är i ett papperslöst format, mycket effektiv och engagerande strategi. När detta händer kommer de att mer effektivt kunna relatera till nyckelidéer och ha ett grepp om hur de kan användas i framtiden. Det är den här punkten när alla kommer att ha en mer praktisk känsla för dessa idéer och lätt kan komma ihåg dem. Wren, Ivers, Johnson fann dessutom att det är mer effektivt att låta individer arbeta med varandra i små grupper än att de ska sitta och lyssna på någon som presenterar materialet. Bevis på detta kan ses med Johnson som säger: "Alla elevers förmåga att lära sig att arbeta... Referenser Haberman, M. Stjärnlärare för barn och ungdomar i urban fattigdom.


The Phi Delta Kappan, 76 10 , s. Howard, G. När mångfalden växer måste vi också. Responsing to Changing Demographics, 6 62 , s. bildad på korrekt utförda observationer framställer effektiva lärare såväl som praktiker i sig. Lärarnas prestationer på klassrumsövervakningsmekanismen i bedömningssystemet förutser på ett tillförlitligt sätt de resultatökningar som deras elever gör. Resultatet upprätthåller uppfattningen att lärarbedömningssystem inte kräver att baseras på provresultat endast i syfte att tillhandahålla konstruktiva i ordningsföljd enligt vilka lärare till största delen är effektiva när det gäller att höja elevernas framgång. Teachers Evaluation System TES har setts som ett exceptionellt exempel på ett skyskrapa kvalitetsbedömningsprogram baserat på klassrumsobservationer.


Åtminstone är det en struktur som kvartalet har dedikerat betydande resurser till och detta bevisar att undervisningsexcellens värderas och erkänns av universitetet. Med fokus på TES är det utan tvekan att närvaron av lämpliga resurser såväl som teknisk support känns, detta beror på att TES som är... Utbildning - Klassrumsledning Relation mellan användningen av beteendekontrakt och elevernas förmåga att hålla sig i uppgift En introduktion till beteendekontraherat När man hanterar barn finns det fall då en lärare möter ett barn som inte beter sig på ett normalt sätt som andra barn gör.


Till exempel kan ett barn visa konstant ouppmärksamhet för lärande, eller kan visa att de inte svarar mot disciplin. Ett barn med sådana störande beteenden kräver ofta särskild uppmärksamhet och övervakning som en del av en process för att ändra ett obehagligt beteende till ett lämpligt. En strategi som används för att hantera beteendesvårigheter hos ett barn är ehavioral Contracting. Från Family Education Network online är följande en definition av beteendemässig kontraktering. Ett beteendekontrakt är ett skriftligt kontrakt som specificerar barnets beteendeförpliktelser när det gäller att uppfylla villkoren i kontraktet och lärarens eller förälders skyldigheter när barnet har uppfyllt sina... Bibliografi Watson, Christopher. Beteendeändring, en proaktiv intervention för klassrummet.


University of Minnesota. htm Beteendeändring. Läraren förklarade att användningen av ett kommersiellt vetenskapsundervisningsprogram som betonade praktiskt deltagande och aktiv undersökning i dess utformning hade hjälpt henne att uppnå höga nivåer av genuint intresse bland sina elever. Läraren krediterade det praktiska engagemanget såväl som designen av lektionerna för att betona kritiskt tänkande och förfrågningsbaserade analyser med förmågan att upprätthålla den höga elevnivån... Referenser Gardner H. Intelligens omarbetade flera intelligenser för 2000-talet. New York: Basic Books. Huber RA och Moore CJ. Skolobservation: Springfield Gardens Middle School Fokus för denna skolobservation är PS 59, Springfield Gardens Middle School i New York City.


Observationen genomfördes i tre separata miljöer: en matteklass, cafeterian och skolans huvudkontor. Målet med observationen var att få insikt om relationerna mellan olika intressenter i skolsamhället, inklusive lärare, elever, personal, administration och föräldrar, och hur dessa relationer påverkar skolmiljöns anknytning. Antagandet är att skolanknytning, som sammanfattas av Blum , kan mätas genom närvaron eller frånvaron av faktorer som positiv relation mellan elever och fakulteter, höga akademiska förväntningar och offentligt visade ansträngningar för att stärka skolkulturen och säkerheten.


Skolans observationer tog därför hänsyn till skolanknytning, vilket framgår av rapport mellan elever och lärare, utställning av elevarbeten, undervisningsmetoder och klassrumsdel och interaktion mellan personal. Dessutom har studentkår och... Referenser Johns Hopkins Bloomberg School of Public Health. Skolan "Connectedness: Improving Student's Lives. Blum, R. New York City Department of Education. testa data för WJ-J-IV tester i muntligt språk och prestationstest för Freddie Fictitious. Identifiera de fyra breda klustren som ingår i dessa två testbatterier, ge sedan standardpoängen för var och en och använd WJ-IV-klassificeringstabellen vilket intervall och inte kompetens skulle du placera Freddie för vart och ett av dessa fyra breda kluster?


De fyra breda klustren på dessa två testbatterier inkluderar bred läsning, bred matematik, brett skriftspråk och brett muntligt språk. I bred läsning fick han 82, i intervallet , vilket är ett lågt WJ IV-klassificeringsområde. I bred matte fick han ett , i intervallet , som jag skulle klassificera som det höga genomsnittliga intervallet. I ett brett skriftspråk fick han en 81 SS med en rad , vilket placerar honom i... Klassrumsbaserad läsbedömning är mätningen av barns framsteg i att lära sig läsa genom att använda både formella och informella mätverktyg.


Klassrumsbedömningar Klassrumsbedömningar samlar in användbar information om vad elever gör och inte vet om läsning. Lärare kan använda fyra olika typer av bedömningar för att åstadkomma detta. Utjämnade böcker Utjämnade böcker kan användas för att ta reda på exakt var en elev befinner sig när det gäller läsnivå. Informella rutiner Grov observation och mätning kan användas för att ta reda på exakt var eleverna befinner sig när det gäller läsnivå. Tester Tester kan administreras för att ta reda på var elevernas styrkor och svagheter finns. Arbetsprov Att samla in prover på en elevs arbete kan vara lärorikt för att ta reda på var en elev befinner sig när det gäller läsnivå. Bestämma elevens läsnivå Lärare måste ta reda på var eleverna befinner sig när det gäller läsnivå så att de kan gå vidare i sitt lärande...


I denna artefakt övervägde och analyserade författaren vad han observerade under cirka 20 timmar i ett gymnasieklassrum. Han noterade både styrkor och svagheter i undervisningen han såg. Han noterade att många elever var aktivt engagerade i diskussionerna. Han rapporterade att läraren drog relevanta exempel från romanen som studeras, 20, Ligor under havet, och idag, och utökade den lektionen till en uppgift för eleverna. Han observerade elever som kunde sammanfatta lektionerna väl och entusiastisk lust att svara hos många elever. Men han noterade också att elever för vilka engelska inte var deras modersmål verkade mindre engagerade och markant mindre benägna att delta, och han observerade inte... Barnobservationsperiod: Winter, John Barnets ålder: 6 år Observationsdatum: 3 februari, observationstid: till observationsplats: Barnomsorg Övriga personer närvarande i observationsmiljön: 1 lärare, 1 assistenter, 15 andra barn Utveckling: Verkar mestadels normal; har vissa problem med finmotoriken och utmanande kognitiva färdigheter.


Tillstånd: Tillstånd gavs av chefen för barnavårdscentralen, barnets lärare och hans föräldrar John observerades diskret på lite avstånd. Observatören satt vid ett skrivbord i klassrummet medan läraren och assistenten arbetade med barn. Observatören interagerade inte med barnet och förblev i själva verket ur vägen för barnen och lärarna under hela observationen. Observationen inkluderade klassrumsaktiviteter som att barn skriver sina namn, färglägger och bygger pussel. Barnen fick sedan mellanmål efter det... Referenser McLeod, S. Jean Piaget. Enkel psykologi. html McLeod, S.


Lev Vygotsy. Hämtas från:. En annan viktig aspekt av observationsinlärning är retention. För att effektiv klassrumsledning ska kunna ske är det viktigt att eleverna förstår och behåller de få klassrumsledningsregler som kommer att fastställas i början av året. räta ut handen för att tala Behandla andra med respekt Om du inte vet så fråga gärna. Retentionsfaktorn när det gäller klassrumsledning kommer att förstärkas varje gång eleverna bevittnar att en annan elev måste passa ut för fem minuters rast eftersom de inte svarat på lämpligt sätt till klappsignalen för uppmärksamhet. Dessutom kommer vi att ha en kort diskussion varje vecka om klassrumsregler och varför de är viktiga och hur eleverna kan hjälpa sig själva och varandra att komma ihåg vad de är.


Produktionssteget på vägen till observationsinlärning med avseende på effektiv klassrumsledning kommer lätt att hittas i klassens svar... Statistiska data inkluderade Child Study Journal Houseal, Ana Self-efficacy, standarder och riktmärken som faktorer vid undervisning i grundskolans naturvetenskap. Journal of Elementary Science Education Newman, Jean in the Trenches: Öka kompetensen hos lärare i utbildning genom att låta dem genomföra individuella insatser. Journal of Instructional Psychology.


Beskrivning av barn som observeras: Ämnet är en femårig kvinna: Maribel. Planeringsstadier: Min vän har en femårig systerdotter. Försökspersonens mamma kontaktades och gick med på att låta observationerna ske i hennes hem och på lekplatsen. Projektet diskuterades och planer gjordes för att tillmötesgå alla inblandade parter. Introduktionsbesök: Introduktionsbesöket gjordes hemma hos min vän, även barnets mormors hem. Maribel besöker ofta sin mormor och trivs väldigt bra i den här hemmiljön. Vid detta besök presenterades Maribel för mig som hennes mosters besökare. Hon sa "hej" till mig och frågade mig om jag var på besök hos hennes faster. Jag svarade ja och frågade Maribel om hon ville sitta med mig och vänta...


Referenser Alliance for Childhood. htm Bergen, D. Låtsaslek och små barns utveckling. ERIC Clearinghouse on Elementary and Early Childhood, Fisch, S. Mahwah, NJ: Erlbaum. Kagan, J. World Book, Inc. Det fanns några intressanta resultat i de svar som erhölls. Detta intressanta faktum visar att det irakiska skolsystemet ligger bakom det australiensiska skolsystemet och att de irakiska eleverna kommer att behöva ytterligare andraspråksutbildning. Den fjärde frågan handlar om utbildningsbakgrunden för de irakiska elevernas föräldrar. En muslimsk tro dikterar många av fynden eftersom irakiska kvinnor ofta inte är skolade och i vissa fall är analfabeter.


Konstruktivism, studiet av lärande, handlar om hur vi alla förstår vår värld, och det har verkligen inte förändrats. Jean Piaget och John Dewey var tidiga anammare av "Progressive Education"-ideal som ledde till det formella konceptet konstruktivism. För Piaget grundades dessa idéer i föreställningen att människor lärde sig i logiska steg, genom strukturerad introduktion och att barn absorberade information på andra sätt än vuxna. John Dewey tänkte att lärande borde förknippas med verklighetserfarenhet som uppnås genom undersökning. Vygotsky introducerade en social aspekt genom att hävda att barn överskrider sin genomsnittliga inlärningsförmåga när de interagerar med andra.


Bibliografi Dettrick, G. Konstruktivistiska undervisningsstrategier. School of Education Monash University - Gippsland Campus. Churchill Australien Dewey, John EW5: Reflexbågskonceptet i psykologi. DCS3 -- Ljuduppspelade intervjuer Barn -- Intervjua elever om hur de tror att beteende eller ledningsingripande kan vara effektivt. Elever förstår medfödd att vissa beteenden är acceptabla och vissa oacceptabla i klassrummet. Använd detta för att få sin syn på hur de tror att en lärare kan vara effektiv i klassrumsledning och vad det betyder för dem.


DCS4 -- Intervjuer med experter -- På liknande sätt intervjua experter inom beteendepsykologi, långtidslärare eller specialister inom klassrumsledning för att diskutera lämpliga nivåer av klassrumsledning och interventionstekniker. DCS5 -- Behavioural Scales -- När litteraturgenomgången och intervjuerna är klara... Discipline by Design. xml Craig, D. Action Research Essentials. San Francisco: Jossey Bass. Instruktionen i samhällskunskap som jag observerade var i en gymnasiemiljö med elever med olika etniciteter och bakgrunder. Klassens demografi bestod av 12 elever, 5 kvinnor, 7 män; 3 afroamerikaner, 1 asiatisk amerikan, 1 spansktalande amerikan och 1 utländsk utbytesstudent från Tyskland, samt 6 kaukasiska amerikaner.


Det finns ungefär en blandning av män och kvinnor i studentkåren. Det finns 1 spansktalande lärare. Instruktionen i samhällskunskap jag observerade hjälpte till att förbereda eleverna för deltagande i ett demokratiskt samhälle genom att fokusera på den senaste tidens Occupy... Fältarbete och fältarbetsformulär Syftet med fältarbetet är att observera de två certifierade speciallärarna och skapa kopplingar till kursinnehåll i verkliga klassrumsmiljöer. En av skolorna där observationen genomfördes är P. Skolan, som faller under New York City Public Schools District, är en läroanstalt för förskola till åttonde klass som grundades i september och har en studentpopulation på nästan elever. Denna förskolemiljö strävar efter att tillhandahålla barnomsorg av hög kvalitet för arbetande föräldrar och har funnits i mer än 35 år.


Detta dokument ger en sammanfattning av observationer som gjorts i var och en av dessa skolor som en del av detta fältarbete. NI observerade ett klassrum i fjärde klass under en naturvetenskapslektion. Bob är ett intelligent tioårigt barn, men han har svårt att uppmärksamma sin lärare. Han gillar att få mycket uppmärksamhet och när han blir uttråkad vänder han fokus till andra destruktiva saker, som att kasta upp pennor i taket. Att kasta pennor i taket har fått honom i problem många gånger. Läraren berättade att han en gång sparkades ut ur klassrummet för det.


Av de allmänna störningarna i klassen kan jag se varför. Bob är "klassens clown. Under den 45 minuter långa lektionen fick läraren inte mycket gjort på grund av behovet av att straffa Bob. Detta inkluderade att skicka honom till rektorns kontor och sedan en bra tid... Referenser Problembeteenden i klassrummet: Vad de betyder och hur man kan hjälpa till med funktionell beteendebedömning. Child Study Center, , 7 2 , Hämtad från www. pdf Minska beteendeproblem i grundskolans klassrum. Richert, K. Hur man närmar sig beteendeproblem i klassen. Grundskola ESL-lärare I enlighet med USA:s unika status som en kulturell smältdegel har landets utbildningssystem lärt sig att anpassa sin traditionella metod för engelska språkundervisning för att passa elever som i första hand talar ett annat språk hemma.


Konceptet med engelska som andraspråkiga ESL-elever har vuxit fram under de senaste decennierna för att inse behovet av lärare att anpassa sina lektionsplaner och bli mer inkluderande när det gäller tillgänglighet för ESL-elever. I ljuset av det faktum att ESL-elever är mycket mer benägna att ta till sig engelska under sina tidigaste år, har många skoldistrikt valt att integrera ESL-undervisning inom klass 1 och 2, i hopp om att detta ökända försprång kommer att möjliggöra för majoriteten av ESL-studenter för att effektivt använda engelska i den pedagogiska miljön.


Nyligen hade jag turen att få en möjlighet att observera en första... Disrupting by Imagining: ethinking Early Childhood esearch Early Childhood esearch Denna forskning lyfter fram fyra lärare som arbetar i småbarnsklassrum som har valt att implementera användningen av videoobservationer av sin undervisning i samband med den reflekterande processen. Varje lärarprofil kommer att innehålla diskussioner och intervjuer om deras undervisning och förändringsimplementering. Idéerna för förändring kommer att baseras på deras egna kunskaper, färdigheter och dispositioner tillsammans med bevis från de inspelade och observerade videobanden.


Efter att ha sett sin egen instruktion började utövarna processen med att implementera förändringar för enskilda elever såväl som för deras klass överlag. Referenser Bandura, A. Self-efficacy: utövandet av kontroll. New York: Frihet. Brophy, J. Använda video i lärarutbildningen. San Diego, Kalifornien: Elsivier. Copa, A. Främja professionell och organisatorisk utveckling: En reflekterande praktikmodell. Noll till tre, 20 1 , Cross, N. Coaching: Sju anledningar att gå till bandet. ASCD Express, 7 1. Kapitel 1: Inledning Epigrafen ovan återspeglar åsikterna från många specialpedagoger. Faktum är att innovationer inom teknik under de senaste decennierna har skapat ett brett utbud av nya möjligheter för att hjälpa elever med särskilda behov att uppnå sin fulla akademiska potential.


Dessa trender är särskilt anmärkningsvärda idag eftersom tiotals miljoner unga amerikanska elever kämpar med sina akademiska sysselsättningar på grund av deras särskilda utbildningsbehov. Syftet med detta bidragsförslag var att identifiera sätt som elever i specialpedagogik kan dra nytta av introduktionen av teknik i sina klassrum baserat på problembeskrivningen som beskrivs nedan. Uttalande av problemet Enligt de senaste uppskattningarna... Bilagorna ger exempel på läromedel, från kursplan till utdelat material och avslutas med en rekommenderad litteraturlista.


Även om det andra verket i denna recension är nästan sidor längre, är det också mycket enklare i sin konstruktion och tydligare i avsikten som ett sätt att visa instruktörens behov av att ändra sättet på vilket han eller hon bygger klassrummet för att underlätta för eleverna. centrerade modeller som bygger en högre grad av elevers inlärningsförtroende och därmed framgång. den föregående boken har ett mer seminariestil arbete, med stöd av forskning och tillämpning detta andra arbete har en högre grad av personlig läsning för lärare. De två tillsammans skulle kunna erbjuda en fantastisk kulmination av tillgängliga resurser för lärare att få tillgång till för att hjälpa till att bygga ett fall för och demonstrera taktik för att flytta den lärarcentrerade planen till en som bättre möter elevernas behov.


Verk som citeras McCombs, Barbara L. Och Miller, Linda Lärarcentrerade klassrumsövningar och bedömningar New York: Corwin Press, Weimer, Maryellen. Lärarcentrerad undervisning: Fem viktiga förändringar i undervisningen. New York: Jossey-Bass, Technology in History Classes] Sedan starten av utbildningen i USA. I ett växande antal skolor börjar tekniska innovationer avsevärt förändra hur information förmedlas och eleverna lär sig. Beroende på lärarens kreativitet utökar tillkomsten av datorer, CD-ROM-skivor, videoskivor, multimedia och kabelnät bredden av läroplanen - från matematik till samhällsvetenskap.


Till exempel har lärare hittat flera sätt att omstrukturera teknik till gymnasiehistoria som har gjort att ett ofta väldigt torrt ämne kommit till liv. I Howard Gardner introducerade en professor vid Harvard University sin teori om "multiple intelligenser" MI. Hans bok Intelligence Reframed visade att... Loewen, J. New York: New Press. Norton, P. New York: Hartcourt Brace. Warren, W. Personliga observationer: Klassstorlek vs. Kvalitetsundervisning Jag kan inte på ett snyggt sätt skilja min förberedelse och läsning inom området pedagogisk kvalitet från min personliga erfarenhet. De två kunskapskällorna hänger samman och flyter fram och tillbaka på ett mycket inflytelserik sätt.


Jag håller verkligen med om att klassstorleken är en faktor för elevernas framgång och en variabel som kan möjliggöra eller hindra den lätthet med vilken en lärare tillhandahåller utbildningsmöjligheter av hög kvalitet för sina elever. Mina lärarförberedande kurser och min läsning om utbildningspolitik får mig att tro att de viktigaste variablerna – vid sidan av hemmets och samhällets inflytande – är de som står under lärares ledning. Lärarkvalifikationer är en kritisk variabel för elevers framgång. Naturligtvis påverkar mängden resurser som är tillgängliga för en skola, distrikt, region eller stat den kvalitetsnivå som ges till eleverna genom utbildningssystemen. En har…. Deltagande observation kan för enkelhets skull "placeras på ett kontinuum med "passiv" deltagande observation i ena änden av kontinuumet och "aktiv" deltagande observation i den andra" Burgess, , p.


Dessa två former av observatörsdeltagande ger upphov till fyra strategier; komplett deltagare, fullständig observatör, deltagare-som-observatör och observatör-som-deltagare, som har förklarats bättre genom scenarierna nedan Burgess, Observationer av professionellt uppförande i klassrummet av studentens författare till en kursutvärderingsguide Den kompletta deltagaren strategi fungerar bäst i det här fallet; observatören borde agera som en fullvärdig medlem i gruppen och inte avslöja sina forskningsavsikter eftersom eventuella misstankar från medlemmar i den observerade gruppen kan leda till att de visar partiskhet i ett försök att få utvärderingen att gå på ett visst sätt.


Observation av detaljhandlare av en forskare som är intresserad av att bestämma kundens köptid efter typ av köpta varor. Referenser Biggemann, S. Modellera strukturen för relationer mellan företag och företag. I Woodside, A. Bingley: Emerald Publishing Company. Burgess, R. Några rollproblem i fältforskning. I Burgess, R. New York: Routledge. Intervjusessioner Vilken typ av beteende lade du märke till? I efterhand - genom att fokusera på vad du gjorde - vilka typer av beteenden kan du ha misslyckats med att lägga märke till? Det märkbara draget som observerades under loppet av en formell interaktion var att alla elever och lärare är engagerade i undervisning och lärande. De unga ELL:arna var både uppmärksamma och nyfikna i klassrumsmiljön där biträdande läraren hade rollen att ge varje elev personlig uppmärksamhet.


Samtidigt arbetade huvudinstruktören hand i hand med andra som upplevde olika utmaningar med att förstå vissa begrepp. Varför tror du att vissa aspekter av miljön stack ut för dig? Under hela min observation stack flera aspekter ut imponerande. Några av aspekterna som fick mig att trollbinda; förstod hur unga ledare kunde arbeta i harmoni med varandra och på så sätt bli ansvariga för sitt lärande... Referenser Bogdan, R. Kvalitativ forskning för utbildning: En introduktion till teorier och metoder 5:e uppl. Utbildningsforskning: planera, genomföra och utvärdera kvantitativ och kvalitativ forskning 4:e uppl.


Pearson Educational. Montoya, D. Hur man undviker forskarbias när man gör ett forskningsuppsats. TESOL: Fältarbetserfarenhet Eleven som observerades för Student Oral Language Observation Matrix SOLOM var en infödd spansktalande årig kvinna som gick tvåa på gymnasiet. Baserat på vad som lärdes om studenten under SOLOMs initiala bedömning och tidigare erfarenheter från fältarbete, identifierar detta dokument en lämplig instruktionsstrategi för användning med denna elev och rapporterar resultaten av den strategin.


Instruktionsstrategin som valdes för denna övning var "bygga förtroende med familjer" som förespråkades av Pompa n. från AdLit-organisationen. Precis som det är ytterst viktigt för kliniker att skapa en terapeutisk relation med sina klienter för att formulera effektiva behandlingsinterventioner, är det också mycket viktigt för ELL-lärare att nå ut till elevernas familjer för att uppmuntra deras mer aktiva engagemang i utbildningen av deras barn. Faktum är att…. Referenser Pompa, M. Skapa förtroende med familjer. Silverman, F. Slå ihop böckerna: Genom ett familjeläskunnighetsprogram lär sig latinamerikanska föräldrar och deras små barn att bli partner i pedagogisk framgång.


Distriktsförvaltningen, 40 7 , Vera, E. S , höst. Utforska det pedagogiska engagemanget hos föräldrar till engelska elever. School Community Journal, 22 2 , Denna möjlighet har haft en djupgående inverkan på de behov som jag tror att samhället - särskilt dessa skolbarn - har. Jag tror att det som just detta segment av samhället behöver beskrivs mer exakt som en mentor. Förutom extra hjälp med akademisk undervisning och inlärning behöver de barn som jag observerade under min tid som deras lärare verkligen ett regelbundet inflytande i sitt liv för att hjälpa dem att bygga upp självförtroende och självkänsla och hjälpa dem att förbättra sina färdigheter.


Att bli nedstämd över sina upplevda brister kommer bara att göra deras problem värre, och ju mer avskräckta de blir över sin läsning desto mindre sannolikt är det att de kommer att utvecklas även med hjälp av en handledare. Någon som…. Referenser Baxter, P. Kvalitativ fallstudiemetodik: Studiedesign och genomförande för nybörjare. Den kvalitativa rapporten, 13 4 : CA: SAGE. Merriam, S. Kvalitativ forskning i praktiken: Exempel för diskussion och analys. CA: Jossey-Bass. Utbildningsstudier Syftet med studieguiden är att hjälpa dig att beskriva läsningarna för enheten och att ge dig en plats att notera nyckelpunkterna i varje avsnitt.


Du bör skriva en kort stycke meningar under varje underrubrik för uppsatsen, se området "skriv sammanfattning här". När du har slutfört studieguiden skickar du in den via enhetens studieguide Dropbox. Kom ihåg att skriva i hela meningar och använda dina egna ord. Plagiat är oacceptabelt och kommer att resultera i ett nollbetyg och rapporteras till prostens plagiatdatabas. Varje studiehandledning är värd 10 poäng. Kapitel 5 Emergent läskunnighetsstrategier Tryckrika klassrumsmiljöer Designa en tryckrik klassrumsmiljö Klassrumsbibliotekscentret Skrivcentret Läscentret Berikade lekcentra Miljö- och funktionstryck...


Denna tidning kommer att…. Förskoletiden anses generellt vara tre till fem års ålder 4. Jag såg en femårig kvinna leka på en lekplats. De uppgifter som bevittnas var att springa, leka på en rutschkana, gå uppför trappor och klättra på ett djungelgym ett cirkulärt sammankopplat metallföremål med en stege. Spelet spelades i närvaro av hennes mamma och storebror. Förskolebarnet är en mycket social individ som får vänner och utforskar världen 4. Det här barnet hade en tendens att härma hennes äldre, sjuåriga brors handlingar. Han gjorde en poäng med att visa sin syster när han gick uppför rutschkanan istället för att glida nerför den. Upprepning är ett hanteringsbeteende och hjälper barn att lära sig 2. Hon var så road av sin bror att hon började kopiera handlingen och, när hon bemästrade, ropade hon till sin mamma för att se henne utföra denna fantastiska bedrift.


Barnet…. Trots att beröring är mycket betydelsefull som kommunikationsmedel, är mycket lite känt om varför och när beröring äger rum och vad som kan härledas när det sker i interaktioner av motsatt kön eller samma kön. Studier som fokuserar på detta ämne rörande kön och beröring har haft fokus på beröringshändelser som observeras, de som rapporteras, människors föreställningar om beröringsbetydelser, observatörernas uppfattningar om de interaktioner som äger rum och de empiriska bedömningar som gjorts av svaren. registrerad för dessa beröringshandlingar. lyftande metoder och frågor är få och litteraturen är också liten med tanke på den vidsträckta beröringsvariationen.


Men den relevanta litteraturen är faktiskt större än den mängd som forskare inom området verkar vara medvetna om.

No comments:

Post a Comment